First, you have to pick the object, then assign color like the following
TempObject = GameObject.Find("Object1");
TempObject.GetComponent
With this example, the color will be red; it should be noted that all of the variable is within the range of [0, 1] by default. If you prefer to use byte instead, you can use
TempObject.GetComponent().material.color = new Color32(191, 0, 0, 255)
That's it!
(*) The following part is the same explanation, but written in Japanese
(*) 以下、日本語
今回はどうやってC#のスクリプトを使ってUnity5のオブジェクトの色を変えるか説明します。ググって見つけた方法はUnity 4にのみ適用可能な方法でした。オブジェクトの名前は"Object1"と仮定し、スクリプトで色の変更を実現するものとしてます。
始めにオブジェクトを見つけて、色を割り当てます
TempObject = GameObject.Find("Object1");
TempObject.GetComponent
この例では色が赤になります、色の範囲は標準だと[0, 1]です。かわりにバイト値を使いたい場合は次の方法が使えます
TempObject.GetComponent().material.color = new Color32(191, 0, 0, 255)
以上!
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